
Kuvalähde: Pixabay
Radiomedia ry julkaisi lokakuussa uunituoreen podcast-tutkimuksen. Se vahvisti markkinoiden tuntoja. Podcasteilla jo Suomessakin miljoonayleisö.
Muutamia poimintoja tutkimuksesta
- podcasteja kuuntelee kuukausittain jo yli miljoona henkilöä
- joka neljännes suomalaisista aikeissa lisätä podcastin kuuntelua lähitulevaisuudessa
- podcastien kuunteluun eniten aikaa käyttävät 45-54 -vuotiaat, noin 82 minuuttia viikossa
- podcasteja kuunnellaan tyypillisesti matkapuhelimen (72%) kautta
- podcasteja kuunnallaan niin kotona, työmatkoilla, töissä tai harrastuksissa.
Radiomedian tutkimuksesta voit lukea lisätietoja suomalaisen podcast-kuuntelun kehittymisestä.
Viestintätoimisto Framilla on perustanut podcastien tuottamiseen keskittyneen yksikön Podcastory.fi:n
Hear’n Go! Deloitte lähti mukaan podcastaamaan
”Deloittella on talo täynnä tietoa. Kiinnostavia keskusteluja asiakkaiden sekä kumppaneiden kanssa käydään päivittäin satoja. Pohdimme viestinnässä, että on sääli pitää herkullisia teemoja vain omien seiniemme sisällä. Siksi päätimme kutsua sidosryhmiämme...
Onko jo podcastin aika? Lue tästä 6 asiaa, miksi mielestämme podcastien aika on nyt
Markkinointi&Mainonta lehti kertoi lokakuussa 2005, että "Podcast on pop". Podcastin tulemisesta on puhuttu siitä saakka, nyt siis jo toistakymmentä vuotta. Välillä ennustajaeukot ovat povanneet podcastien vaipuvan kokonaan unholaan. Nyt näyttää...
Framillasta saat kaiken podcasteihin!

Framillan podcast-toiminnasta vastaa Podcastory.fi, jonka takaa löydät Framillasta tutut viestinnän ja digitaalisen markkinoinnin ammattilaiset.
Podcastoryn palvelut kattavat kaiken podcasteihin kuuluvan
– konseptoinnin
– konsultoinnin
– sisältösuunnittelun ja -tuotannon
– tuotantopalvelun
– jakelun ja markkinoinnin
Lisäksi valmennamme podcastien osallistujia muun muassa puhe- ja mikrofonitekniikassa.