Taneli Hassinen
Taneli on Framillassa Senior Advisorina. Tanelin pitkä ja monipuolinen kokemus suomalaisissa pörssiyhtiöissä antaa hänelle kaikupohjaa auttaa ihmisiä luomaan arvoa ja merkitystä organisaatiolleen kommunikaation avulla. Se tapahtuu konsultointina, sparrauksena ja valmentamisena viestinnän prosesseista organisaation strategiseen ajatteluun ja tiimien sisäiseen dynamiikkaan.
Taneli työskenteli Finnairissa henkilöstön-, organisaation ja liiketoiminnan kehittämisen asiantuntijatehtävissä sekä viestinnän vastuupaikoilla yli 20 vuotta. Viimeiset kymmenen vuotta hän vastasi konsernin talousviestinnästä ja sijoittajasuhteista sekä osallistui turbulenttisena aikana kriisiviestintään.
Tällä vuosikymmenellä hän on ollut rakennuskonserni SRV:n viestintä- ja markkinointijohtajana sekä finanssitalo Taalerin viestintäjohtajana. Molemmissa yrityksissä hän oli myös konserninjohtoryhmän jäsenenä. Hänen intohimonaan on saattaa kommunikaatio eri muodoissaan osaksi strategista johtamista, jolloin se palvelee organisaation tavoitteita parhaiten.
Taneli on sertifioitu Everything DiSC® -valmentaja, joka hyödyntää myös Patrick Lencionin tiimivalmennusmallia.
Tanelin erikoisalaa Framillassa ovat mm
KRIISIVIESTINTÄ
JOHDON SPARRAUS
EXECUTIVE-PALVELUT
Lue lisää Tanelin ajatuksista
Päättäjä, muista puhua myös tunteille!
Kuuntele podcast-jakso Päättäjä, muista puhua myös tunteille! Viestinnällinen viisaus ja reagointikyky ovat kovaa valuuttaa koronan aikaan. Siksi Framillan tiimi toimittaa iloksesi ja hyödyksesi kahvihetken mittaisia pikapodeja ajankohtaisista...
Ei tehdä tästä nyt kriisiä!
Finnairin viestinnässä työskennellessäni jouduin usein uutislähetykseen tai haastatteluun mennessäni miettimään, mitä tälle Suomen kansalle pitäisi sanoa, kun esimerkiksi liikenne on pysähtynyt työnseisauksen vuoksi epämääräiseksi ajaksi. Asiaan on...
Viestintä kriisitilanteessa käynnistää voimakkaan tunnerodeon
Kriisit ovat yksilöitä omine erityispiirteineen. Eikö myös viestinnän tulisi ottaa huomioon tekijät, jotka luovat kullekin kriisille ajurit? Kriisiviestinnän keskeinen ajovoima on emootio, sillä media hakee tapahtumista ihmisten kokemuksia, todellisten ja...